Seminarium "Jeść oczami"

fotografia kulinarna w promocji lokalu gastronomicznego

Większość z nas odbiera fotografie instynktownie. Trudno wytłumaczyć pozytywny, bądź negatywny odbiór zdjęcia. Często sentymenty, doświedczenia i oczekwiania przesłaniają nam to na co patrzymy. Obraz w głowie rozmija się znacznie z tym na fotografii.

Przeczytaj o fotografii kulinarnej w artykule opublikowanym w IKS

Fotografia kulinarna jest jedną z najtrudniejszych. Bardzo wymagająca, bardzo czasochłonna. Stawia sobie trudne zadanie przekazania doznań szeregu zmysłów tylko za pomocą obrazu. Zdjęcie potrawy może zachęcić do spróbowania potrawy jak i skutecznie odstraszyć.

Dla osób pracujących z fotografią najważniejszą umiejętnością jest nauczyć się widzieć i nazywać różne aspekty obrazu. Zauważać kompozycyjne jak i techniczne problemy zdjęcia oraz potrafić je komunikować. Trafne decyzje związane z fotografią kulinarną oraz jej produkcją są jednym z najistotniejszych czynników wpływających na sukces działań marketingowych lokali gastronomicznych.

Spotkanie “Jeść oczami” ma na celu przybliżyć fotografię jedzenia w ujęciu przydatnym dla menedżerów restauracji i lokali gastronomicznych. Ma przekazać wiedzę i umiejętności pozwalające na pełniejsze postrzeganie tego trudnego typu fotografii oraz na lepsze zarządzanie drukiem i prezentacją zdjęć.

Zgłoś swoje uczestnictwo

Seminarium podzieliliśmy na 3 obszary - estetyczny, techniczny i społecznościowy. Na każdy z tych obszarów poświęcimy po 45 minut zostawiając sobie godzinę czasu na przerwy, pytania i konsultacje. Całość zajmie około 3 godzin. 

W części pierwszej zastanowimy się nad min. kompozycją fotografii. Poznamy podstawowe pojęcia i koncepcje związane z estetyką obrazu aby w sposób bardziej obiektywny i przemyślany wybierać reprezentujące lokal gastronomiczny zdjęcia. Przyjrzymy się typom fotografii kulinarnej oraz bieżącym trendom i modom. 

Drugą część poświęcimy na aspekty techniczne związane z tą fotografią. Omówimy organizację sesji fotograficznych potraw. Dobry schemat działania może stanowić o sukcesie lub porażce takiego przedsięwzięcia. Zastanowimy się też o czym należy pomyśleć używając fotografii w materiałach drukowanych, tak, aby wyglądała smakowicie niezależnie od okoliczności jej prezentacji. 

Na koniec zajmiemy się być może najważniejszym na dzisiaj kanałem promocji czyli mediami społecznościowymi. Jaką rolę i w jakiej formie może pełnić w nich fotografia kulinarna? Jak podejść do fotografii “instant” wykonywanej telefonem komórkowym? Ile wysiłku warto włożyć w zdjęcia, których żywotność czasami wynosi godziny? Na te pytania postaramy się opowiedzieć w ostatniej części. 

Warsztaty fotografii kulinarnej w Concordia Design

Fotografia jedzenia to jedna z najtrudniejszych dziedzin fotografii. Pozornie prosta, wystarczy upichcić coś smacznego, podać w wyjątkowy sposób i… nie wiedzieć czemu na zdjęciu nie wygląda tak apetycznie. A przecież obie pasje – kulinaria i fotografia – są blisko, uzupełniają się. Blogi kulinarne, nowoczesne menu są opatrzone ogromną ilością zdjęć, wręcz sprawiają, że na sam widok opisywanych potraw czujemy się głodni. Na warsztatach pokażemy Wam, jak skomponować wymarzony zestaw zdjęć, który nie pozostawi wątpliwości, co do jakości serwowanych potraw. Przerobimy każdy detal, możliwości aparatu, światło, kompozycję, żebyś był pewien, że Twoje zdjęcia pobudzą apetyt. Na widok tych fotografii każdy poczuje ucisk w żołądku. Zgłodnieliśmy, a ty?